Försäljningsvillkor

Beställning

Så här gör du för att beställa ett MONDIAN Sömntäcke
Välj den vikt och storlek som passar dig bäst. Klicka på Köp så läggs varan i korgen och du kan därefter gå till kassan för att välja hur du vill betala för din vara. MONDIAN använder Klarnas betalningslösning där du kan välja mellan olika betalningsalternativ till exempel om du vill betala på faktura eller via Klarna Checkout där man kan betala med kort. Om du väljer att inte skriva in ditt personnummer kommer du automatiskt till kortbetalningen i Klarna Checkout.

När beställningen har gått igenom kommer du att få ett mail med orderbekräftelse, ordernummer samt övrig information om din betalning och leveransadress.

Delbetalning
Om du vill dela upp din betalning väljer du betalningsalternativet delbetalning när du kommer till kassan och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du bekräftar din order och delbetalningsansökan gör Klarna en mikroupplysning för att säkerställa att du är du. Du får genast besked om din ansökan har beviljats eller inte. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du välja ett annat betalningssätt i kassan. Nedan ser du de villkor som gäller för delbetalning.

Delbetalning Årsränta Uppläggningsavgift Aviseringsavgift
3 mån 0 95 kr 29 kr
6 mån 0 192 kr 29 kr
12 mån 0 295 kr 29 kr
24 mån 9,95% 295 kr 29 kr
36 mån 9,95% 295 kr 29 kr

En delbetalning på 3, 6 eller 12 månader betalas med 0 % ränta, medan du betalar en ränta på 9,95 % om du delar upp betalningen på 24 månader. Det tillkommer för varje delbetalningsupplägg även en uppläggningsavgift på 95–295 kr (Kollas) samt en aviseringsavgift på 29 kr per månad under delbetalningstiden.

I samband med att du mottar din leverans kommer du få en fakturaspecifikation skickad till dig per mail. De faktiska fakturorna kommer sedan skickas till dig per post till din folkbokföringsadress. Dessa kommer att skickas ut runt den 16:e i varje månad.

Läs även gärna Klarnas fullständiga kontovillkor https://www.klarna.com/se/villkor.

Personuppgiftspolicy
MONDIAN behandlar persondata i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). Genom godkännande av de allmänna villkoren samtycker du till att dina uppgifter sparas för att vi ska kunna behandla din order och köpet ska kunna genomföras. Uppgifter som kan knytas till dig som person kommer aldrig att bli tillgängliga för andra verksamheter eller kopplas till andra externa register. Som kund kan du ta del av sparade uppgifter, ändra dem eller be om radering.

Genom att du godkänner våra villkor samtycker du även till att MONDIAN lämnar ut dina uppgifter till Klarna AB för fakturering. Klarna hanterar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning.

Leverans
MONDIAN Sömntäcke levereras med en bärväska och tvättpåse. Leveranser sker normalt inom 10 dagar till närmaste postombud i närheten av angiven leveransadress. När paketet har anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. SMS:et inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället avisering via brev med samma information.
Tänk på att du som kund behöver kunna visa legitimation vid utlämning/leveransen av produkterna.
För säkra, snabba leveranser samarbetar vi med erfarna transportörer som Schenker och DHL.

Viktigt: Kontrollera alltid dina varor vid leverans, innan du kvitterar ut dem, så att de är hela och ej har några synliga skador på emballaget. Vid eventuella skador/defekter så meddela genast detta till oss på info@mondian.se
Rutiner för returer av varor

Avbeställning
Om du önskar avbeställa, kontakta oss direkt via info@mondian.se eller tel 031-47 02 10 under vardagar under kontorstid 9.00-17.00.
Ångerrätt
Ditt Sömntäcke levereras med ett överdrag som är förseglat så att du i lugn och ro kan prova det under 14 dagar. Du kan använda ditt Sömntäcke med ett påslakan utanpå överdraget och så länge förseglingen är obruten kan du returnera det under utprovningstiden och få pengarna tillbaka. Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du som köpare mottagit varan. Om du vill ångra köpet är det bara att returnera varan i väsentligt oförändrat skick så får du tillbaka det du har betalat. Vid en eventuell retur, kontakta oss så berättar vi hur du gör för att returnera produkten.

Reklamation & Garanti
Om det föreligger något fel på varan bör du inom skälig tid efter att du upptäckt det meddela MONDIAN skriftligen eller muntligt om detta. Vi kan då ge dig information om hur då går vidare för att reklamera din vara.

MONDIAN ansvarar för fel som fanns på varan vid tidpunkten för köpet eller när den levererades. Ett fel som visar sig inom sex månader antas ha funnits där från början såvida inte felet orsakats av att användaren ej följt skötselanvisningar eller vanvårdat produkten.

Din orderbekräftelse gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver reklamera varan.

Kundtjänst
Vår kundtjänst finns tillgänglig under våra öppettider om du vill ha information om våra produkter, befintlig order, leverans eller våra allmänna villkor. Våra medarbetare har bred erfarenhet och hjälper dig gärna med ditt köp.
Mail till info@mondian.se besvaras inom max 24h på vardagar, men oftast går det snabbare än så. Du kan även nå oss via telefon på 031-470210 under våra öppettider. Våra öppettider på kundtjänst är helgfria vardagar mellan kl. 09 – 16, med lunchstängt mellan kl 12 – 13.